ПОИСК
Стиль життя

«Прикрашайте будинок сезонними квітами без жодного приводу», — скандинавський дизайнер інтер'єру Катя Карлинг

13:07 29 березня 2021
Катя Карлинг

Будинок — місце, де найбільше відчуваєш себе собою. Це було зрозуміло завжди, проте пандемія змусила нас цінувати рідні пенати ще більше. Створення затишку в домі мотивує проводити в ньому більше часу. А коли для багатьох робота стала дистанційною, це стало неминуче.

Про те, як зробити свій будинок затишним, «ФАКТАМ» в проекті «Світ після пандемії» розповіла шведська дизайнерка інтер'єру Катя Карлинг, майстер-класи якої дуже популярні в IKEA.

«ФАКТИ» висловлюють подяку агентству Creascope за допомогу в організації інтерв'ю з провідними експертами світу в сфері трендів.

«Стають популярними робочі столи з електроприводом»

— Катя, як пандемія вплинула на зміну інтер'єру осель? Адже багато хто став працювати дистанційно.

— Чимало людей задумалися про збільшення житлоплощі, щоб було комфортніше працювати всім членам сім'ї. В ідеалі у кожного має бути своя кімната. Якщо ж для цього немає можливості, варто задуматися про зонування квартири ширмами або, наприклад, облаштувати під робочий кабінет балкон. Що стосується меблів, стають популярними робочі столи з електроприводом. Вони дають можливість працювати за комп'ютером і сидячи, і стоячи. Це необхідно для здоров'я хребта. Механізм простий: ви натискаєте на кнопку, і стільниця піднімається або опускається на зручну для вас висоту. Нічого зі столу при цьому прибирати не потрібно. До слова, в Швеції столами з електроприводом оснащено багато офісів. Це цілком доступна технологія.

— Багато хто хоче займатися в домашніх умовах спортом. Скандинавський експерт з трендів Стефан Нільсон розповідав про чудо-дзеркало, яке трансформується в екран гаджета, коли ви починаєте займатися йогою. На ньому з'являються люди, які роблять вправи разом з вами, створюючи ілюзію, що ви знаходитеся на тренуванні в спортклубі.

— Зараз набули популярності онлайн-тренування, але не менш затребувані заняття спортом на свіжому повітрі. У Швеції люди дуже зворушливо ставляться до здоров'я. Не дивуйтеся, якщо ви приїдете до когось у гості і вас не посадять за стіл, а замість цього запросять на прогулянку.

«Дуже ефектні природні відтінки штор — наприклад, кольору грозового неба»

— Відомо, що сильно впливають на наш настрій кольори в інтер'єрі. Які зараз актуальні?

— Модні і пастельні, і земляні, і насичені яскраві… Кожен вибирає те, що йому до душі. На піку популярності небесно-блакитний колір у поєднанні з бежевими, пісочними відтінками.

В тренді небесно-блакитний колір. Він чудово поєднується в інтер'єрі з бежевими, пісочними відтінками (фото з альбому Каті Карлинг)

— Якому кольору віддати перевагу, якщо, наприклад, хтось вирішив оновити кухонний гарнітур?

— У цьому випадку, думаю, краще виходити не із трендів. Адже мода на кольори змінюється набагато частіше, ніж ми міняємо кухню. Її ми зазвичайя облаштовуємо раз на 20−30 років. Тому раджу вибрати для кухні нейтральну гаму — скажімо, білу або сіру… Але при цьому частіше міняти текстиль: рушники, скатертини, фіранки. Таку ж пораду можна дати і щодо придбання меблів взагалі. Не варто ставити мету — вразити когось домашнім інтер'єром. Вау-ефект хороший для ресторану або номера в готелі. У приміщенні ж, де ви перебуваєте щодня, екстравагантність може тиснути. Тому, на мій погляд, домашній інтер'єр варто робити спокійним і психологічно комфортним. Набиратися вражень можна поза домом. Якщо ж чекаєте гостей і хочете їх чимось здивувати, змістіть акцент на інше. Наприклад, зробіть приголомшливу сервіровку столу, прикрасьте будинок квітами. Це не вимагає капітальних вкладень.

Домашній інтер'єр варто робити спокійним і психологічно комфортним (фото з альбому Каті Карлинг)

— А який текстиль у тренді?

— М'які меблі не той предмет інтер'єру, який ми міняємо часто. Диван і крісла живуть з нами довше, ніж тренди. Тому в Скандинавії зазвичай купують однотонний диван — темно-зелений, сірий, бежевий — і доповнюють декоративними подушками. На них можуть бути анімалістичні або флористичні принти. Зараз, наприклад, популярне зображення троянд. Чохол на декоративній подушці поміняти набагато легше, ніж оббивку дивана. Штори теж, як правило, в Швеції вибирають однотонні. Дуже ефектні природні відтінки — наприклад, кольору грозового неба.

— Що вважається в інтер'єрі антітрендом?

— Те, що некомфортне. В тренді все функціональне. Краса інтер'єру зараз в його зручності.

«Додайте в інтер'єр предмети, милі вашому серцю»

— Як облаштувати будинок, щоб він надихав?

— Додайте в інтер'єр предмети, милі вашому серцю. Це, може бути, наприклад, чашка, привезена з Парижа. Вона буде вам нагадувати про чудову подорож. Або це може бути бабусин килим, який асоціюється у вас із щасливим дитинством. Настрій привнесуть і домашні рослини. А ще прикрашайте будинок сезонними квітами без жодного приводу. У Швеції є поняття «п'ятничний букет». Невеликі композиції з сезонних квітів можна купити тут навіть у гастрономах. Люди купують букети і милуються ними цілий тиждень.

Предмети, які дорогі серцю, дарують нам позитивні емоції (фото з альбому Каті Карлинг)

— Такий ефект поновлення дуже важливий для емоційного стану. А як вибрати вазу, щоб букет виглядав стильно?

— Для яскравих квітів віддайте перевагу простій вазі. Якщо і вона, і букет незвичайні, то мимоволі виникає дисбаланс — квіти і посудина, в яку вони поміщені, немов змагаються, хто важливіший. Якщо ваза є артоб'єктом, вона може бути гарна і без квітів. Або досить поставити в неї, наприклад, непомітну гілочку сухоцвіту.

Сезонні квіти завжди створюють у будинку особливий настрій (фото з альбому Каті Карлинг)

— Кілька років тому я брала інтерв'ю у французької дизайнерки Маталі Крассе, яка придумала кухню з теплицею всередині. Зручно: коли готуєте страву, у вас під рукою будь-яка зелень. У період жорсткого локдауну, коли відвідування магазинів і ринків було обмежене, вирощування зеленої цибулі, кропу, петрушки в будинку виявилося прекрасною ідеєю.

— У Швеції популярні мінітеплиці — своєрідні скляні акваріуми для вирощування зелені: чебрецю, розмарину, базиліку та інших трав. А в магазинах на кожному кроці продаються такі рослини в горщиках. Крім зручності та краси, всі ці трави мають прекрасний аромат. Проведеш рукою по листочках базиліка — і пожвавляться спогади про подорож до Італії. Взагалі горшкові рослини зараз у тренді. Вони наближають нас до природи. Особливо популярні великі рослини з гарною скульптурною формою листя. І не обов'язково, щоб вони цвіли. До слова, посилилася мода і на домашніх тварин. Особливо популярні собачки породи лабрадудль (суміш порід лабрадора та пуделя). Це доброзичливий собака-компаньйон, він завжди радий вас бачити і тому неодмінно додасть вам позитивних емоцій.

Кімнатні рослини наближають нас до природи (фото з альбому Каті Карлинг)

— Як ви вважаєте, що ми маємо зрозуміти в результаті пандемії?

— Усвідомивши проблему надмірного споживання, люди будуть намагатися купувати менше товарів, але кращої якості, віддавати перевагу довговічним речам — яким, як то кажуть, немає зносу. Це стосується і одягу, і взуття, і предметів інтер'єру. Через деякий час такі речі не відправляють на смітник, а ремонтують. До речі, зараз у Скандинавії дуже популярно купувати вінтажні речі, які були у вжитку. Це і посуд, і освітлювальні прилади, і книги… Я і сама люблю такі речі з історією: келихи, таці, скатертини.

Катя Карлинг: «Нехай ваш будинок буде затишним!» (фото з альбому Каті Карлинг)

— Чого б ви побажали читачам «ФАКТІВ»?

— Світ змінюється, тому будьте готові до змін. Мобільні люди в нових реаліях будуть більш успішні. І, звичайно, нехай ваш будинок буде затишним!

Раніше співрозмовником «ФАКТІВ» у проекті «Світ після пандемії» був відомий скандинавський трендфоркастер Стефан Нільсен — один з найавторитетніших експертів у галузі дизайну в світі.

2982

Читайте нас у Telegram-каналі, Facebook та Twitter

Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.